Social Media

Blog

BLOG

22 grudnia 2023

Jak napisać ogłoszenie sprzedaży nieruchomości?

Niewątpliwie jednym z najważniejszych elementów reklamujących sprzedaż naszej nieruchomości są jakościowe zdjęcia lub wizualizację. Co jednak z opisem? Odpowiednio stworzony opis również pełni ważną funkcje. Zachęceni stroną wizualną ogłoszenia, chcemy dowiedzieć się czegoś konkretniejszego o sprzedawanej nieruchomości i kierujemy nasze zainteresowanie w stronę opisu.

 

Jaki więc powinien być odpowiedni opis nieruchomości?

Wizualnie krótki ! Długi tekst i duża ilość treści zniechęcają do czytania. Co więcej, pragniemy zachęcić przyszłych kupców do odwiedzenia naszego lokalu. Zachowajmy zatem rąbek tajemnicy do rozwiania dopiero podczas odwiedzin w czterech kątach naszego lokalu.

Opis naszej nieruchomości ma być jej reklamą. Znając zalety naszego lokalu bardzo łatwo możemy je wpleść w treść ogłoszenia. Unikajmy jednak nadmiernego zachwalania nieruchomości, zwrotami takimi jak „przepiękne mieszkanie” czy „bajeczny dom”. Są to subiektywne oceny, które nie tylko odbierają profesjonalizm ogłoszenia a dodatkowo nie wnoszą do niego żadnej konkretnej i przydatnej informacji.

Niektóre wady warto w opisie przemilczeć, pamiętajmy jednak o tym by zawsze pisać prawdę. Koloryzowanie na temat naszej nieruchomości nie ma najmniejszego sensu. Zamiast tego, dobierając odpowiednie słownictwo, skupmy się na opisaniu naszego lokalu w pozytywny sposób. Przykładowo, zastąpmy negatywnie brzmiące słowo „mały” dodającym wartości słowem „kameralny” i tak oto mamy w ogłoszeniu „kameralny lokal” zamiast „małego lokalu” lub „przytulny pokój” zamiast „ciasnego pokoju”. Wyrażenia naprawdę tworzą różnice w odbiorze.

W ogłoszeniu potencjalni klienci szukają jednak konkretnych informacji, i to one powinny się w nim znaleźć.

 

Co konkretnego powinno się znaleźć w opisie?

Jeśli sprzedawana przez nas nieruchomość posiada więcej niż jedną kondygnację, warto osobno opisać zawartość każdej z nich (pomocne zarówno w przypadku jednej jak i więcej kondygnacji mogą się okazać zdjęcia z rzutami 2D lub bardziej obrazowe rzuty 3D ułatwiające rozeznać się w układzie pomieszczeń nieruchomości)rzuty 2D nieruchomościW przypadku lokali z jedną kondygnacją możemy przejść bezpośrednio do opisów każdego pomieszczenia.

Należałoby podać informacje takie jak przeznaczenie danego pomieszczenia, jego powierzchnia, ekspozycja (północna, południowa itd.) Wbrew pozorom, jest to bardzo ważny czynnik na który dużo osób zwraca uwagę, gdyż wyznacza komfort naszego codziennego funkcjonowania. Warto również podać informację o wyposażeniu pomieszczenia czy np. posiada stałą zabudowę oraz jaką, jakiego rodzaju podłogę, stolarkę okienną itp.

 

 Porada! Podając w ogłoszeniu powierzchnie poszczególnych pomieszczeń, warto zaokrąglić ich wartość. Pamiętajmy jednak o tym, by suma wszystkich powierzchni zgadzała się z całkowitą powierzchnią nieruchomości. 

 

Opiszmy budynek, jego stan, stan techniczny instalacji, ogrzewanie, przeprowadzone kompleksowe remonty, a w przypadku mieszkań też stan części wspólnych jak np. klatka schodowa. Wypiszmy atuty naszej nieruchomości, czy w budynku znajduję się winda, piwnica, schowek lokatorski, miejsce do parkowania. A może dostępny jest też garaż, ogród lub taras?

Dobrze byłoby opisać sąsiedztwo nieruchomości. Dla kupujących ważną informacją jest dostępność do szkół, przedszkoli, komunikacji, sklepów, ośrodków zdrowia, punktów usługowych oraz terenów zielonych.

 

Poza reklamą internetową lub w prasie, reklamę o sprzedaży nieruchomości możemy również umieścić na banerze reklamowym w oknie, na ogrodzeniu domu lub balkonie. Umieśćmy tam tylko podstawowe informacje: nasze intencje „SPRZEDAM” lub „WYNAJMĘ”, metraż oraz numer telefonu.

 

 

 

 

Potrzebujesz rzutów 3D lub rzutów 2D  Wyróżnij ogłoszenie i daj się zapamiętać. (wizualnie-idealnie.pl)

 

 

Wizualnie Idealnie

Z myślą o potrzebach rynku sprzedaży nieruchomości. Marketing nieruchomości: wizualizacje 3D , obroty 360° / wirtualne zwiedzanie, plany nieruchomości 2D, rzuty nieruchomości 3D.

Social Media

KONTAKT:

Telefon: 739 902 797

Mail: biuro@wizualnie-idealnie.pl

 

Polityka prywatności i plików cookies

Współpraca

Witam !

Jako projektantka uwielbiam projektować i doceniam piękno architektury. Prowadzę pracownie „Wizualnie Idealnie”, w której projektujemy rozwiązania dla branży sprzedaży nieruchomości i udowadniamy, że każda nieruchomość zasługuję na bycie wyjątkową, a każde nawet najmniej atrakcyjne wnętrze jest takie tylko z pozoru. Projektowanie wizualizacji do ogłoszeń daje mi niepowtarzalną szansę na ukazanie prawdziwego niewykorzystanego potencjału sprzedawanej nieruchomości. Pragnę uatrakcyjniać sprzedawane nieruchomości a sprzedaż czynić łatwiejszą.